LinkedIn

25.–26.10.2017
Az OptiYard (Optimised Real-time Yard and Network Management) egy nemzetközi projekt, mely tekintettel van az Európai Unió azon vasút közlekedési céljaira, amelyek a Shift2Rail és a Horizont 2020 segítségével kerülnek támogatásra. Többek között a rendező pályaudvarok, átrakódó állomások és terminálok folyamatainak, a környező vasúthálózathoz való kapcsolatokkal együtt.
A projektben 13 társaság vesz részt, hét európai országból, Belgiumból, Csehországból, Franciaországból, Olaszországból, Németországból, Szlovákiából és Nagy-Britanniából. Csehországból az OLTIS Goup-on kívül a projektben részt vesz a legnagyobb nemzeti vasúti teherközlekedési vasútvállalat a ČD Cargo is. 2017. október 25-26. között a mi képviselőink részvételével az UIC székhelyén került sor az SMC és a TMC Kick-off meetingjére.
A folyamatok, melyekre az OptiYard program irányul olyanok, melyek valós időben folynak és befolyásolják az egyes vasúti szállítmányok és irányvonatok hatékony kézbesítését a rendeltetési helyükre. Tárgyilag a projekt keretében az alábbi feladatok vannak:
• Javasolni az optimalizált irányítási folyamatokat a csomópontokban, beleértve az automatizálást is.
• Javasolni a csomópontok és a szomszédos hálózatok kölcsönhatásának tervezési folyamatát valós időben.
• Modellezni és szimulálni a folyamatvezérlés működését a csomópontokban és a szomszédos hálózatokban a tervezésnek megfelelően.
• Javítani az információs és kommunikációs folyamatokat a pályahálózat-működtetők, a fuvarozók, a szállítók és más érdekeltek között a szabványosított TSI TAF üzenetek segítségével.
• Létrehozni és bemutatni a szoftvert, ami valós idejű optimális döntéstámogatást nyújt a csomópont-folyamatvezérléshez.
Ezen pontok teljesítése lehetővé tesz egy egészen új hozzáállást az üzemvitel rövidtávú tervezéséhez rendkívüli események és vágányzárak mellett. Továbbá, átfogó optimalizálást eredményez egyes vasúti kocsi küldeményeknél, kocsi csoportoknál és irányvonatoknál a kifejlesztett szoftver használatával. Ennek hatása a kapacitás és a megbízhatóság növelése, ezáltal a vasúti közlekedés versenyképességének növelése, beleértve a vevői elégedettséget, pontos és aktuális információkkal szolgálva.