LinkedIn

30. 9. 2018

Várható, hogy három új projekt lesz jóváhagyva a kutatás és fejlesztés európai vasúti tevékenységének keretén belül.

SPRINT – Semantics for PerfoRmant and scalable INteroperability of multimodal Transport

A SPRINT projekt célja az IF interfész teljesítmények és mérhetőségének javítása, valamint az új szolgáltatások és alrendszerek IP4 rendszerbe integrálásához szükséges összes szükséges lépéseinek egyszerűsítése / automatizálása.
Ebben a projektben az OLTIS Group lesz a WP5 munkateljesítmény csomag, a „Proof-of-Concepts Implementation and Validation” vezető szerepében, kihasználva szaktudását és tapasztalatait olyan szemantikai interoperabilitás-alapú átalakítók fejlesztésével, amelyeket már megszerezett a korábbi projektekben, például az IT2Rail vagy a ST4RT. A WP2, WP3, WP4 és WP6 munkacsomagokba is bekapcsolódik majd.
Összesen 8 partner, 4 EU országból, beleértve az OLTIS Group csoportot, vesz részt a projektben.
A koordinátor az UNIFE (Európai Vasútipari Szövetség).

Shift2Maas – Shift2Rail IP4 enabling Mobility as a Service and seamless passenger experience
A Shift2MaaS projekt fő célja az IP4 technológia bevezetésének támogatása és az új integrált mobil platformok elfogadásának technikai és nem technikai akadályainak leküzdése.
Az OLTIS Group a WP3 – ” Operational design of demonstrations and support” vezetője, valamint a ” Quality Assurance Committee” tagja, amely nyomon követi a projektek megvalósítását, a minőségirányítási rendszer hatékonyságát, és biztosítja a kiváló minőségű projekt kimeneteket.
A projektben 9 EU ország 14 partnere vesz részt, a Cseh Köztársaságból az OLTIS Group mellett a KORDIS JMK és a RegioJet társaságok.
A projekt koordinátora az UITP (Nemzetközi Tömegközlekedési Szövetség).

ASSETS4RAIL – Measuring, monitoring and data handling for railway assets; bridges, tunnels, tracks and safety systems
Az Assets4Rail projekt célja, hogy hozzájáruljon az IP3 S2R céljainak eléréséhez, a hatékony és megbízható vasúti infrastruktúra biztosításához.
Az Assets4Rail projekt két alapvető munkarészre (Workstream) van felosztva: WS1 (alagutak és hidak) és WS2 (vontatójárművek és biztonsági berendezések).
Az OLTIS csoport részt vesz a WP7 – „Train monitoring” programban, felhasználva RFID tapasztalatait, különösen a vasúti folyamatokban és rendszerekben használt RFID beolvasási / beírási megoldások fejlesztésénél.
A konzorcium 10 különböző uniós országból 19 résztvevőből áll.
A projekt koordinátora az EURNEX (Európai Vasúti Kutatási Hálózat).

Mindezek a projektek 2018 december 1-én lesznek elkezdve és 2020 december 31-én befejezve.