LinkedIn

2020 február 26.-28. között a lengyelországi Wisłe-i STOK**** hotelban tartották a lengyel-cseh-szlovák Vasúti rendszerek konferenciát jubileumi, tizedik és az Intermodális fórumot második alkalommal.

A konferenciát az OLTIS Group, První Signální és az Intermodal News, valamint a Fundacja Pro Kolej vállalatok szervezték.

A két párhuzamos részből álló Systemy kolejowe és Intermodális fórum konferencián 250 érdeklődő vett részt a vasúttal, konténer terminálokkal, tengeri kikötőkkel kapcsolatos vállalatoktól, valamint főiskolai tanárok.

A Systemy kolejowe részben ebben az évben a vasúti biztonságra volt nagy hangsúly helyezve. A résztvevők videókat láthattak a vasúti átjárókon történt balesetekről úgy a cseh, mint a lengyel oldalon. Karol Trzoński úr a vasúti balesetek állami vizsgáló bizottságából (Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych) és Petr Maikranz úr a vasúti felügyelőségtől a vágányokon történt halálesetek okait hasonlították össze. Marek Sitarz professzor a problémát a vasúti járművek beszerzésének szemszögéből közelítette meg, Wojciech Błotnicki a Signal Cert vállalattól pedig tanúsítvánnyal ellátott laboratórium szempontjából összpontosított a biztonság értékelésére. A második témakör, ami heves érzelmeket váltott ki a vasúti dolgozók, főleg a mozdonyvezetők képzésére vonatkozott. A vitában részt vett Piotr Macioszek az IDTL társelnöke, Dr hab. Jakub Młyńczak a Sziléziai Műszaki Egyetemről, Piotr Combik az UTK-ból, Tomasz Krawczyk vitavezető és cseh oldalról David Veselý a Közlekedési Oktatási Intézet képviselője. A feltételek összehasonlítása után Lengyelországban és a Cseh Köztársaságban megállapítást nyert, hogy időtartam szempontjából a képzés a cseh Köztársaságban előnyösebb, természetesen a nyelvi probléma fennáll, de mint David Veselý összegezte, a KOI ebben segíthet.

Ez a két említett pont a három pályavasút fenntartó (MI), Lengyelországból, a Cseh Köztársaságból és Szlovákiából zárt ülésén szintén meg volt beszélve. A tapasztalatok cseréje a PKP Polskie Linie Kolejowe SA, ŽSR és a Správa železnic állami szervezetek között immár negyedszer folyt le. A biztonság és oktatás témáján kívül a vágányzárak, határmenti tervezett együttműködés és a vasútvállalatok és a pályavasút közötti Katowicében megtartandó konferencia voltak megtárgyalva.

Az Intermodális fórumnak szintén érdekes témái voltak. Az első napon mindkét előadás blokk egy problematikának volt szentelve. Marek Tarczyńský, a lengyel szállítmányozási és logisztikai kamara vitavezetője felügyelete alatt voltak megvitatva az intermodális szállítói láncban szereplő szubjektumok szerepei. A vitázók az intermodális piaccal közvetlenül kapcsolatban álló intézmények és vállalatok képviselői voltak: Vám és Adóügyi Hivatal, Langowski Logistics, DB Cargo, Loconi és a Castorama. A második napon a panelviták nagy része a tengeri kikötők és azok konténer termináljairól szólt, nemcsak a lengyel, úgymint Gdaňsk, Gdynia és Štětín- Świnoujście, hanem Hamburg, Antwerpen és a szlovéniai Koper is. Ezen kikötők és a DCT Gdaňsk terminál képviselői részt vettek a tengeri kikötők fejlesztésével és az intermodális iparba történő beruházásokkal foglalkozó panelvitákban. Szintén nagyon érdekes volt a veszélyes áru szállítással foglalkozó blokk is, ahol a PKP S.A és a MDRK előadóin kívül reszt vett a Cseh Köztársaság Vegyipari Szövetsége Logisztikai Bizottságának képviselője is. A fejlesztésről szóló blokkban meg lehetett nézni a Kalmar, BCT és a PKP PLK társaságok érdekes prezentációit.

A konferencia utolsó napján a vendégek meglátogathatták az Ostrava melletti Paskov terminált, ahol megtekintették a tökéletesen felszerelt PKP Cargo Intermodal konténer terminált.

Nem lehetett elfeledkezni a konferencia karitatív részéről sem. A résztvevői díjak egy része a lengyelországi SOS Gyermekfalu Egyesület (SOS Wioski Dziecięce) – „Sindbad“ és az Ustron-i Ideiglenes Családi Háznak, valamint Terezka Honková, agybénulásban szenvedő lány rehabilitációjának javára volt felajánlva.